Tuesday, February 19, 2013

KENANGAN KETIKA BELAJAR


       SBK (BAKERI & KONFEKSIONARI )
Inilah gambor kami terakhir bersama-sama dengan pensyarah kelas kami en.saiful.Ketua kelaz kami namanya khairuddin dan penolongnya maisarah.Dalam klas kami ada 28 orang (25 perempuan dan 3 teruna).
Dalam klas nie yang pling muda ada 3 orang..hehehehe iaitu k.amy,sheila dan aku.Yang lain semuanya tua2 belaka...: ).jgn mrah ye adik2ku seklian jika kamu semua trbca blog sya nie ye...
Kalau di cerita kn psal bdk kos nie rsanya page nie mcm xckup jerk...Byak knangan mnis sepjng 2 thun aku di sini.Dari sem 1 sehingga kami sem 4.Aku byk ambil gmbor ketika bdk2 nie dlm klaz terutamanya ketika kelas amali.Cuma 6 praktikal kami tidak berjumpa coz masinig2 laen tmpat pratikal.Sebenarnya aku tidak nk mulakn cerita nie mcm ner.Apa kata aku knalkan adik2ku sekalian terlebih dahulu,kita mulakan yg terunalah cz diorang nie skit jerk.
Yang paling tua teruna namanya:khairuddin (nama timangan:gebeng oleh aku dan din pnggilan dlm klz).Salleh dan Hadi sebaya cuma diaorg nie tua bln jerk.Hadi(nama timangan hadi jerk)dia ini merupakan partner aku ketika sem 1.Salleh(nama timangan Bob sesuai ngn saiznya(jgn mrah ye bob).
Yang perempuan ni aku nk mulakan ngn spe dulu ye????cz rmai nie: 
       Senang cter aku ceritta mengikut gmbar ye,kita mulakan dri blkang ye...jeng..jeng
norizan(izan) ini merupakan kwn rpat aku jgk dri sem 1 shingga sem 4(dia nie lh yg sellu pengsan ktika exam aku thu sbb dia kt blkang aku ktika exam...hehehe
noratikah hani emm,emmm di kenali eka comel,dia periksa pn dkat ngn aku jgk.
marisa cha (mek klate nie)inilah stu2 owg yg pling jauh dlm klas kteorang .Owgnya kecik molek jerk tpi bla skli dia berckp...omg,korng msti xprcya yg berckp 2 bdk klate nie...:)kecil2 cli pdi mek nie tau.
sheila dia nie sebaya aku bdk mlake skrng dia seorng partner yg bleh d ktakan mudah owgnya.
Anis bdk nogori nie,aku suka myakat bdk nie cz bdk nie baik,sopan santun serta hormat owg.kdg2 aku rindu jgk nk mgusik bdk nogori.
Diya,mulaaku knal bdk nie aku ingtkn dia pndiambla dh sem 4 bru aku thu diya nie byk mulut owgnya.  
Aisyhah dia nie leh di kata pndiam jgk bdk nie,xbyk ckp tpi klu dia bersolek mengalahkan artis,pandai dress up dri sndri.bguslah 2.
Hidayah(nama timangan d dlm klaz mak).
Mira berlagk mcm gengster bla dia berjln..huhu.dia owg plig awl smpai d kolej krna umh dia pling jauh..haha..(fham2 sndri lah ye.Dia thu sesuatu ape ygowg laen xthu.(rahsia)
Yana:bolh di ktogrikan bdk pling comel lh dlm klas nie(yg laen jgn marah ye)bdknya kcik jerk.
Ekin:ndk plin g pyo dlm kls nie.Aku ingat lgi ketika d kluang,si ekin nngis nk mnta blik...klkar pn ad bla d fkirkn blik....hahhaha
Zainurasyidah leh d ktgorikn pndiamkn tpi diamnya ad mkna 2....
Aimi ini bdk senior kteorng
norehan di pnggil aan...ini bdk pling kcoh dlm klas...hahaha..becok jerk mlut dia berkta2.
dayah di pnggil dyah gemuk...mmg d pnggil mcm 2...; ) 
 shikin @ di pnggil ee'e bdk btu phat
Shima  kecoh jgk bdk nie kwn dia pling rpar si aan 2...ni lh satu2 bdk yg prnh potong kan kuku aku...hahaha
Salmi pljar yg satu2nya ktika itu yg sdh brkhwin,ini mrupakan kwan rpat aku d kolej.Aku jdi rpat ngn dia d sbbkn ad suatu accident yg brlku,yg hnya ktika 2 hnya dia jerk yg tlong aku.Sejk drpd 2 kteorng jdi rpat smpai sem 4.Mana2 ad event sellunya kteorng brdua jerk.
 Hanaziah d pnggil hana,nmpk pndiam tpi bla brbual ngn dia ramah rupanya owgnya.
Intan bdk b.pahat,kwn rpat si hana.Diorg brdua ni dh mcm blangkas,p mne berdua jerk.
Fareecqa cha cha ini merupkan partner aku ktka sma2 handle bhgian kitchen ktka bka restoren.Best kerja ngn fareecqa nie,mdh brbincang owgnya xrugi ak.u kerjasma ngn dia.
Maisarah bdk nie mcm tomboi skit tpi pling pndai wt kuih tmpatan dlm klas kteorng.
 Syakila owgnya kecik shja tpi bijak bdk nie.Diantra dlm group dia,dia yg pling kreatif dan bernas dlm  bgi idea
Pensyarah saya :En.Saiful Bin Ali  (En,trma ksih mnjdi pnsyarah klas kami.Jutaan trma ksih sya ingin mngucapkan trma ksih mncurah ilmu kpda kami,memberi kmi tunjuk ajar dengan penuh kesabaran dlam melayani karenah kami yg mcm2 dlm klas.Trma ksih krna en halalkn ilmu yg en tlh crahkn pda kmi spya kmi semua mproleh kberkatan dlm belajar.Trma ksih krna mjdikan beach kami ini kesayangan en.Trma ksih en brikn resipi biskut yg sedap2 utk kmi pljari.Tidak terbalas jasa en utk kami balas hanya Allah shja yg mmpu memblasnya.



Kepada kawan-kawanku semua saya merindui kamu semua.Macam-macam ketika lalui sepanjang 2 tahun kita belajar di kolej komuniti ledang.Semua ini kenangan yang sukar di lupakan dan sukar untuk cipta kembali.Saya sayang kamu semua!!!!!     
 
 

No comments:

Post a Comment

my sweetheart...my love...

INILAH CINTA HATI PERTAMA AKU DENGAN SUAMI. COMEL BUKAN? NAMA DIA NURUSSOFIYYA . PENGALAMAN MASA BELU HADIR SI COMEL INI , KERAP MUNT...